Céges ajándék 7. – Hogyan hozzuk ki a céges ajándékból a maximumot?
A magyar cégek általában évente egyszer, karácsonykor ajándékoznak. Pont emiatt, annak ellenére, hogy sokszor nem keveset költ 1-1 cég az ajándékokra, valószínűleg a karácsonyra küldött ajándék éri el legkevésbé a kívánt eredményt.
Mivel a rengeteg hasonló meglepetés egyszerre fog megérkezni partnerünkhöz, ő azt sem fogja tudni kitől mit kapott, nem igazán fogja értékelni ajándékodat.
Ez pedig baj, hiszen a kedvességen kívül az üzleti ajándéknak fontos célja, hogy jó benyomást tegyen a partnerre, építse a cégek közötti jó viszonyt. Vagyis az aki adja, szeretné a lehető legtöbbet kihozni elköltött pénzéből.
Erre jó megoldás lehet az például, ha a Karácsony helyett vagy mellett olyan alkalmakkor is meglepjük partnerünket valamely kedvességgel, amikor ez másnak eszébe sem jut.
Mik lehetnek ezek az ajándékozási alkalmak?
- Egy nagyobb szerződés aláírásakor, egy eredményes projekt lezárásakor. Küldjünk például gyümölcskosarat a későbbi gyümölcsöző együttműködés reményében..
- Születésnapkor, névnapkor
- Ha beteg üzletfelünk, küldjünk egy csokor virágot egy jobbulást kártyával. Ki ne hatódna meg ettől?
- Jó ajándékozási apropó például a partnercég születésnapja is. Egy-két üveg pezsgő vagy más finomság biztosan megteszi hatását.
Járjunk nyitott szemmel, vegyük észre ezeket az alkalmakat. Nem kell mindig hatalmas ajándékot küldeni, sokszor a gesztus sokkal fontosabb.
Fontos, hogy a céges ajándékozást ne kötelező pénzköltésnek, hanem befektetésnek fogjuk fel. Ha ezt tartjuk szem előtt, biztos, hogy jobban észrevesszük a megfelelő alkalmakat.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.